På vores hjemmeside bruges cookies til statistik og til at forbedre din oplevelse på hjemmesiden. Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies. Læs mere om vores cookies her.

Ok
Her finder du de seneste nyheder fra INGO

Feb 20, 2020

INGO-kunder spiller penge til Julemærkefonden

Kunderne hos INGO har de sidste 4 uger deltaget så flittigt i kampagnen ”Omtanken”, at Julemærkefonden nu modtager 110.000 kroner til organisationens arbejde for bedre trivsel hos børn.

”Vi er meget glade og stolte af, at INGO har valgt at støtte vores sag om at hjælpe børn der mistrives. Det kommer til at gøre en stor forskel for disse børn,” siger Søren Ravn Jensen, der er direktør i Julemærkefonden.

De seneste 4 uger har INGOs kunder kunne spille et spil på selskabets mobilapp, hvor de på tid skulle svare på spørgsmål om Julemærkefonden og på samme tid selv kunne vinde op til 50 liter gratis brændstof. Som en del af INGOs tætte samarbejde med Julemærkefonden gav INGO så 25 ører per spil, kunderne har spillet, til Julemærkefonden. Det er nu efter kampagnens 4 uger blevet til hele 110.000 kroner.

”Julemærkefonden gør en kæmpe indsats for at hjælpe børn til en tilværelse uden mobning, ensomhed og mistrivsel. Derfor har det været meget positivt at følge, hvordan vores kunder har taget kampagnen ”Omtanken” til sig. Med kampagnen har vi både doneret penge til det gode arbejde, men vi har også været med til at udbrede kendskab til Julemærkefondens arbejde gennem vores spil,” siger Jesper Hyldal, der er salgsdirektør for INGO.

Fremtiden for børn og unge er vigtig

Julemærkefonden har i dag 5 Julemærkehjem, hvor børn på mellem syv og 14 år bor, lever og går i skole i de 10 uger et ophold varer. Fælles for børnene er, at de har lavt selvværd, er socialt isolerede og ofte været udsat for mobning. Tidligere blev arbejdet finansieret gennem Julemærket, der derfor også har givet navn til organisationen, men i takt med at antallet af breve falder, så er salget dalet de senere år.

”Desværre giver salget af Julemærker ikke længere nok indtægter for os, så vi er nødt til at tænke i nye baner for at finde finansiering til at hjælpe det stigende antal børn, der har brug for hjælp. Samarbejdet med INGO er et eksempel på en virksomhed, der har CSR højt på agendaen. INGO har en bred målgruppe, der kan være med til at øge kendskabet til Julemærkefondens arbejde,” siger Søren Ravn Jensen.

Samarbejdet mellem INGO og Julemærkefonden fortsætter selvom kampagnen ”Omtanken” er slut i denne omgang.

”Vi er hver dag i kontakt med tusindvis af danskere, der køber benzin til lavpris. Det er kunder, der uanset hvor meget eller lidt, de køber, bliver behandlet helt lige. Det er en vigtig fællesnævner med Julemærkefonden og deres arbejde. Alle børn er lige meget værd og har ret

til at vokse op i en verden uden mobning og med varme og omtanke. Vi ser frem derfor til at fortsætte samarbejdet med Julemærkefonden, ” siger Jesper Hyldal.


For yderligere information, kontakt venligst:

Jesper Hyldal, salgsdirektør INGO, tlf. 2124 4755

Katrine Svarre Müller, chef for strategiske partnerskaber i Julemærkefonden, tlf.: 2681 90 81

Fakta om Julemærkefonden

Julemærkefonden driver fem Julemærkehjem rundt om i landet. Her hjælper vi 198 børn ad gangen og knap 1.000 børn om året.

På Julemærkehjemmene lærer vi børn at indgå i fællesskaber, for det er forudsætningen for deres trivsel, læring og udvikling. Fælles for de børn, der i dag søger om hjælp på et af vores fem Julemærkehjem, er, at de har et lavt selvværd, er socialt isolerede og ofte har været udsat for mobning. Mange er også overvægtige.

Det får de hjælp til at ændre – og det virker:

· 36 % af vores børn vurderer før et ophold, at de har en god tro på sig selv. 12 måneder efter endt ophold er tallet hele 73 %.

· 69 % af vores børn oplever mobning, når de starter. 12 måneder efter ophold er det kun 14 %.

· 58 % af vores børn er svært overvægtige, når de starter. 12 måneder efter opholdet er tallet nede på 22 %.

Julemærkefonden modtager kun 3,7 % i offentligt tilskud, og er derfor helt afhængig af gaver og bidrag fra virksomheder, fonde og privatpersoner, for at kunne drive de fem Julemærkehjem i Danmark.

Fakta om INGO

INGO (tidligere JET) var i 1985 blandt de første i Danmark, der etablerede tankstationer med selvbetjening og lav pris på brændstof.

INGO har i dag 155 automatstationer i Danmark. På 41 stationer tilbyder INGO CARWASH til lav pris. INGO tilbyder en lav og fair pris til alle kunder uden komplicerede rabatter eller andre bonussystemer. Det er altid den lave pris på prisskiltet, der gælder.

INGO har siden 2012 været ejet af det canadiske selskab Alimentation Couche-Tard.
Luk

Skift sprog